4.1.2012

Caron agitreenit

Caro aloitti tänään agitreenit joulukuun ajan kestäneen tauon jälkeen. Aloitimme uudessa ryhmässä ja kouluttajana toimii bc-Hiron ohjaaja Pasi Rautio. Teimme kaksi hyppyradan pätkää, tässä niistä ensimmäinen:




Alun tein niin, että menin kakkoshypyn taakse ja vedin Caron kohti keppejä. Ensimmäiset kepit menivät hyvin, mutta sitten Caro hyppäsi miun ohjauksen takia tuo 5 hypyn, vilaisin siis taakse Caroa keppien lopussa ja sen takia ohjaus oli hetkeksi kohti 5 hyppyä. Otimme alusta uudestaan, mutta sitten Caro rupesi sekoilemaan jotain kepeillä, jätti siis loppuja pujottelematta. Tuossa kohdassa ei pystynyt vedättämään kepeillä, mihin Caro on tottunut ja nyt kun yritin jäädä vähän jälkeen, niin Caro hidasti kepeillä. Nyt on siis harjoiteltava noita keppejä ja sitä itsenäistä suorittamista, välillä, kun on noita kohtia joissa ei voi kepeillä vedättää. Ratkaisimme tämän niin, että vedin Caron pakkovalssilla 4 hypyn yli ja samalla tein jaakotuksen, vaihdoin siis vasemman käden ohjaavaksi kädeksi. Tein valssin pituuden jälkeen, heitin muurin jälkeen putkeen ja takaaleikkauksella sitten 10 putkeen, jäin odottamaan renkaalle, mistä heitto 12 putkeen. Tämä ohjauskuvio aiheutti sen, että olin koko ajan myöhässä. Ratkaisimme asian niin, etten tehnytkään pituuden jälkeen valssia vaan jän muurin oikealle puolelle mistä käänsin ikään kuin "sylistä" Caron putkeen. Sitten leijeröin renkaan takaa tuonne 10 putkelle ja otin haltuun ennen rengasta. Renkaan jälkeen heitin putkeen ja tein vielä persjätön ennen 13 hyppyä. Tämä oli oikein hyvä kuvio, sain pidettyä Caron vauhdin hyvänä enkä itse jäänyt jälkeen. En olisi meinannut uskaltaa tehdä tuota leijeröintiä, mutta kyllähän tuo uskalsi kun liikkui renkaan takaa kohti sitä putkea.


Toinen pätkä oli vielä vauhdikkaampi pätkä:



Tein pakkovalssin 2 hypylle, ja nyt kepitkin sujuivat paljon paremmin kun sain vedättää kohti 4 hyppyä. 6 hypylle tein ennakoivan valssin, ennen 10 putkea persjätön, 11 putkelle leijeröinti renkaan takaa ja 11 putken jälkeen jäin renkaan vasemmalle puolelle niin että tuo kaarros 11 putkeen jälkeen mahdollisimman pieni. Tämä oli oikein hyvä veto, mutta kaarros 10 ja 11 putkien välillä oli turhan suuri. Toisella kierroksella käskytys tuossa kohdassa oli paljon paremmin ajoitettu ja kaarros pieneni.

Olipa kiva treenata todella pitkästä aikaa Caron kanssa niin, että meillä on kouluttaja. Uskon, että Pasi löytää meille ne nopeimmat linjat ja rikkoo tällaisen jäärän juurtuneita ja kangistuneita kaavoja :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti